HelPed arrangerer kunnskapsdag om innovasjon og innovasjonsundervisning for ansatte ved det Helsevitenskapelige Faktultet.
Ifølge felles læringsutbyttebeskrivelser for de helsefaglige utdanningene skal fremtidens helseprofesjonelle «kjenne til nytenkning og innovasjonsprosesser» og kunne «bidra til tjenesteinnovasjon». - Men hva innebærer dette?
En nylig kartlegging i forbindelse med studieporteføljeprosessen viser at dette felles læringsmålet i liten grad er implementert i studieprogrammene ved Helsefak.
Under denne kunnskapsdagen kommer vi til å diskutere og sammen forsøke å finne svar på:
«Hva er innovasjon i en helsefaglig kontekst og hvordan kan innovasjonsferdigheter læres?»
Vi får besøk av samarbeidspartnere ved CHI - Collaborative platform for Healthcare Improvement, Chalmers Tekniske Högskola i Göteborg, en av Skandinavias fremste aktører innen utdanning i innovasjon og kvalitetsutvikling. De deler sine erfaringer fra å drive innovasjon sammen med helsepersonell, pasienter og forskere.
Nærmere program kommer.
Det serveres lunsj.
Påmelding senest 16. sept.