

Tove Elinor Holmbukt
Job description
Jeg arbeider med undervisning, forskning og utvikling, og veiledning innen engelsk språk og språkdidaktikk.
Error rendering component
Research interests
Mitt FoU-arbeid har over flere år vært innenfor praksisnær profesjonsforskning, da det i stor grad har tilknytning til egen undervisning og studentsentrert og studentaktiv læring. Arbeidet hittil kan grovt sett kategoriseres i tre hoveområder:
1. Integrasjon mellom teori og praksis i lærerutdanning for engelsk
2. Studentsentrert undervisning og læring
3. Tverrfaglighet
Jeg er i 2019-2023 involvert i NFR-prosjektet Learning, Assessment and Boundary crossing in Teacher Education (LAB-Ted) sammen med flere kolleger ved UiT og NTNU. Prosjektet forener teori- og praksisfeltet, og mitt engasjement i prosjektet dreier seg bl.a. om hvordan vi som underviser i faget engelsk kan utvikle lærerutdanninga i engelsk ved å styrke integrasjonen mellom teori- og praksisfeltet.
Jeg er også involvert i prosjektet Teaching and Learning English (TALE) sammen med kolleger ved lærerutdanninga, UiT. Formålet er å utvikle varierte og engasjerende undervisningsmetoder i engelsk, og inkluderer studier som bl.a. fokuserer på studentsentrert undervisning, læring og læringslyst.
Prosjektet 'Praksisfokus': Dette er et HK-dir-finansiert prosjekt som går i perioden 2023-2026. Jeg er en av to prosjektledere, og i tillegg er jeg leder av ett av delprosjektene i Praksisfokus. Delprosjektet kalles 'Mikronettverk' og fokuserer på tettere samarbeid med praksislærere i ungdomsskolen (dvs., partnerskap, det tredje rom). Samarbeidet har til hensikt å legge bedre til rette for studenters læring, og i tillegg gi et positivt utbytte for universitetslærer og praksislærer når det gjelder utveksling av innsikt og refleksjon.
Teaching
Jeg underviser i engelsk språk (grammatikk, fonetikk), språkdidaktikk, språktilegnelse, og akademisk skriving og veileder studentene på deres FoU-oppgaver og masteroppgaver.