Ny i nord

Publikasjoner

  • Antonsen, Y., Jakhelln, R. & Bjørndal, K.E.W. (2020). Nyutdannede grunnskolelæreres faglige fordypning og masteroppgave – relevant for skolen? Nordisk tidsskrift for Utdanning og Praksis, 14(2), s. 103-121. https://doi.org/10.23865/up.v14.2209

  • Bjørndal, K.E.W., Antonsen, Y. & Jakhelln, R. (2020). FoU-kompetansen til nyutdannede grunnskolelærere – grunnlag for skoleutvikling? Acta Didactica Norden, 14(2), 20 sider.
    Hentet fra https://journals.uio.no/adnorden/article/view/7917

  • Hansen, I.M. (2020). Når ensomme praksislærere møtes – Praksisforum som arena for refleksjon og læring. Bedre skole 1/2020.
    Hentet fra https://utdanningsforskning.no/artikler/nar-ensomme-praksislarere-motes/

  • Hansen, I. M., Kjær, L. J., Vala, H. Ø., Worum, K. S., Jonsson, S. G., Blystad, A. & Bjerkholt, E.
    (2025). Utdanning i profesjonsveiledning: Veilederstudenters perspektiver på utdanningens betydning. I E. Bjerkholt, N. A. Vasseljen, A. K. Dahl & G. S. Steinnes (Red.), Profesjonsfaglig veiledning for individuell og kollektiv utvikling (s. 111–135). Cappelen Damm Akademisk. https://doi.org/10.23865/cdf.270.ch3.1
  • Hardy, I. Jakhelln, R. & Smit. B. (2020). The policies and politics of teachers’ initial learning: the complexity of national initial teacher education policies. Teaching Education, https://doi.org/10.1080/10476210.2020.1729115

  • Jakhelln, R., Eklund, G., Aspfors, J., Bjørndal, K. & Stølen, G. (2019). Newly Qualified Teachers’ Understandings of Research-based Teacher Education Practices−Two Cases From Finland and Norway. Scandinavian Journal of Educational Research. https://doi.org/10.1080/00313831.2019.1659402

  • Olsen, R. (2021). Flerstemmighet i veiledningssamtaler? En kasusstudie om triadisk FoU-veiledning i grunnskolelærerutdanningen. NORDVEI. Nordisk tidsskrift i veiledningspedagogikk, 6(1), 1–16. https://doi.org/10.15845/ntvp.v6i1.3070

  • Sollied, S., Worum, K. S., Madsen, S.S. & Kamplid, I. (2017). Pedagogisk arbeid innenfor et relasjonelt perspektiv -Erfaringer med ICDP i skole og barnehage. Spesialpedagogikk 2017 (02) s. 53-66 



Page administrator: Hansen, Inger Merethe
Last updated: 21.10.2025 14:13