autumn
2025
GLU-2000 Bachelorgradsoppgave i grunnskolelærerutdanningen - 15 stp
Course content
Bachelor-oppgaven er et selvstendig prosjekt som skal gi studentene erfaring med å systematisk utforske egen lærerpraksis. Oppgaven kan med fordel knyttes til utviklingsområder på egen skole, til andre deler av skolens virksomhet eller til egne undervisningsfag.
I tilknytning til oppgaven blir det gitt innføring i aktuelle kvalitative og kvantitative metoder, inkludert analyse av datamateriale.
Objective of the course
Etter bestått emne har studentene følgende læringsutbytte:
Kunnskaper
Studenten har:
- inngående kunnskap om det valgte temaet for bachelor-oppgaven
- kunnskap om kvalitative og kvantitative metoder som er aktuelle for å gjennomføre oppgaven
Ferdigheter
Studenten kan:
- planlegge, gjennomføre og vurdere et mindre utviklingsprosjekt
- dokumentere og analysere eget utviklingsprosjekt i tråd med forskningsetiske retningslinjer
- formidle erfaringer og resultater fra bachelor-oppgaven
Kompetanse
Studenten kan:
- kunne vurdere eget prosjekt i relasjon til metodiske og etiske perspektiver
- reflektere over endrings- og utviklingskompetanse som grunnlag for profesjonsutøvelse
Schedule
Eksamen
Vurderingsform: | Karakterskala: |
---|---|
Oppgave | A–E, stryk F |
Obligatoriske arbeidskrav:Følgende arbeidskrav må være gjennomført og godkjent før man kan framstille seg til eksamen: |
|
Prosjektskisse | Godkjent – ikke godkjent |
Førsteutkast | Godkjent – ikke godkjent |