autumn 2025
MUS-1606 Komponering og arrangering 2 - 5 stp

Type of course

Kan ikke tas som enkeltemne.

Obligatory prerequisites

MUS-1506 Komponering og arrangering 1

Course content

Emnet fokuserer på:

  • komponering og arrangering av forskjellige satstyper for ulike besetninger
  • arbeid med refleksjonstekster i tilknytning til eget arbeid med komponering og arrangering
  • kreativ bruk av musikalske virkemidler i komposisjoner og arrangementer

Objective of the course

Etter fullført emneskal studenten ha følgende læringsutbytte:

Kunnskaper

  • kan analysere og gjøre bruk av satsteknikker i forskjellige satstyper og for ulike besetninger

Ferdigheter

  • kan komponere og arrangere idiomatisk for forskjellige besetninger
  • kan anvende sats- og stilkunnskap i sammenheng med egen interpretasjon

Generell kompetanse

  • kan ta informerte og reflekterte valg ved bruk av forskjellige sats- og arrangeringsteknikker for å skape og tilrettelegge musikk for ulike instrumental- og vokalbesetninger

Language of instruction and examination

Norsk

Teaching methods

Ukentlig eller periodebasert undervisning. Det forventes at studenten jobber selvstendig med obligatoriske og selvvalgte oppgaver som samles i arbeidsmappe.

Schedule

Eksamen

Vurderingsform: Karakterskala:
Mappevurdering A–E, stryk F

Obligatoriske arbeidskrav:

Følgende arbeidskrav må være gjennomført og godkjent før man kan framstille seg til eksamen:

Arbeidsmappe med egne komposisjoner og /eller arrangement Godkjent – ikke godkjent
UiTs samleside om eksamen

More info about the coursework requirements

Innlevering av fire til seks egne komposisjoner og/ eller arrangement ( fastsettes av faglærer) med partitur. Arrangement og satser skal utprøves og framføres.

More info about the portfolio

Mappevurdering med fire utvalgte oppgaver. Mappen skal bestå av partitur, stemmer, ilydopptak av framføring og refleksjonsnotat knyttet til oppgaveløsningen. Oppgaver velges i samråd med fagansvarlig.

Re-sit examination

Kontinuasjon påfølgende semester
  • Earlier years and semesters for this topic